מאמרים

פאף פאף SHARE – קנאביס, לגליזציה ושבירת מיתוסים

שלום עולם, נעים להכיר, הרשי (כן, כמו המאנצ' הטעים). היום נולד לו טור חדש, בחסות מיסטר סמוק החביב.

בגדול, מטרתו היא הנגשת המידע על קנאביס (המידע האמיתי, לא מה שאל סם דוחפים לכם) וגם הפצת הבשורה המרעישה *תופים, תופים, תופים* – בין אם בג'וינט או בוייפריזר (מאדה בעברית צחה) פייפ או באנג, שמן או עוגייה, קנאביס הוא לא רק "לסטלנים", אלא, לכולם.

הרשו לי להסביר, רוב האוכלוסיה הלא צורכת כמובן רואה בעיני רוחם את צרכני ומשתמשי המריחואנה כסוג מסויים של אנשים – סטיגמה בשפה המקצועית שלרוב מצויירת כבטלנים, לובשי שארוולים עם ראסטות, מרוחים על לונג באיזה חוף או בחדר מטונף עפוף עשן ואומרים מלא "בום אחויה".

לא שחס וחלילה יש לי בעיה עם פלח מסוים באוכלוסיה , אני בטוחה שהחבר'ה האלה שציינתי למעלה ממש אחלה אבל צרכני ה"סם" הזה, שלמעשה הוא פשוט צמח עם סגולות, הוא הרבה יותר מגוון מכך וברשותכם
"סטלנים לעתיד" בואו נשכיל קצת על הנושא, כי איך אפשר לחוות דעה על נושא שאנו לא מכירים על בוריו.

אז מה זה קנאביס בעצם?

קנאביס הוא צמח ממשפחת הקנאביים, קיימות בו 3 משפחות כימיות עיקריות: טרפנואידים, פלבנואידים ויוצרי הסטיגמות העיקריים הקנאבינואידים. הקנאבינואידים הם בעצם משפחה די רחבה וקיימים בצמח הקסום הזה כ 80 סוגים שונים שלהם, כאשר העיקריים הם טטרהידרו-קנאבינול או בשם החיבה -טי איץ סי – בעל ההשפעות הפסיכואקטיבות וקנאבידויל- סי בי די בעל ההשפעה ה "סוגשל" הפוכה. חשוב להבין ש סי בי די ו טי אייץ סי שונים אחד מהשני לא רק במבנה הכימי, אלא ביתר התכונות המאפיינות את אותם.
לצמח הקנאביס 2 זנים עיקריים (לא, למון קוש זה לא זן) והם – סאטיבה המכיל כמות גבוהה יחסית של טי אייץ סי ולרוב מוצמד למשפט "וואי אחי איזה סטלה חריפה" (אסביר בהמשך למה) ואחיו הרגוע יותר אינדיקה, במידה ועקבתם עד כאן תוכלו לנחש בצדק שהוא מכיל כמות גדולה של סי בי די.

אז, מה זה היי או הסטלה שכולם מדברים עליה?

למעשה כאן טמון ההבדל הבסיסי בין האחים הקנאבינואידים, הטי אייץ סי הוא האח ה חוגג האחראי על תחושת הסטלה וההשפעה הפסיכו-אקטיבית , בעוד שסי בי די עושה יוגה, משתלט על חרדות ובתכלס לא רק שלא לוקח חלק בחגיגה אלא אף מחליש אותה.

עכשיו שמעו קטע ביולוגי ממש מגניב, בגוף שלנו יש מלא מלא קולטנים הנקראים אנדוקנאבינואידים ובגדול ברגע שנוצר קשר בינהם לבין הטי אייץ סי מועבר למוח אות מסוים שגורם לעירור קשרים חשמליים בין תאי עצב במוח , הקשר הזה נקרא סינפסה ובתכלס (בלי ההסבר המדעי המעניין אך ארוך) ריבוי האותות האלה הוא שגורם לנו לתחושת הסטלה. מנגד, הסי בי די מחליש את הקשרים הללו , משמע הוא נטול השפעה פסיכואקטיבית ואף מחליש חרדה, לחץ ואף נחקר כתרופה כנגד אפילפסיה, לכן הקניבונואיד הנל הוא ה מועדף לשימוש בתרופות למבוגרים ואף בילדים. – השכילו חבריי, לשאול את הסוחר או הרוקח מה כמות הטי אייץ סי והסי בי די, כך תוכלו להמנע ממה שידוע כסטלה רעה (אני מכנה אותה, סטלה לא צפויה), תשלטו והכי חשוב תצרכו בצורה מודעת מצמח הקסמים – קנאביס.

עכשיו, אחרי שבידנו מידע מקדים, אני אוכיח שהסטיגמה על צרכני מריחואנה ממקודם היא לגמרי מפוברקת ואראה לכם דוגמא על פלח אוכלוסיה אחד נרחב ודי מגוון, המהווה כ %50 מהאוכלוסיה – אנחנו- ה נשים.
אז נשים, נשיות וקנאביס? מה הקשר? בואו אני אחבר לכן. (ברשותכם אעבור כאן לכתיבה ופניה בלשון נקבה – תכלס, אני כותבת אתם קוראים אז אני לא באמת שואלת אתכם, פשוט תהנהנו בהסכמה).
חלקינו הגדול מקבלות וסת, אנחנו מכירות אותה מקרוב ולרוב – היא לא ממש חברה שלנו, התסמונת הקדם וסתית שבאה עם הוסת היא די האויב – גורמת לנו לכאבי ראש ובטן, סחרחורות ובחילות וצריכת כמויות מסחריות של משככי כאבים, כריות חימום ומשאירה אותנו עם כעס על כל הפרסומות להיגנייה נשית בהן "את הכי יפה שנוח לך", מבזק חדשות וסת היא אמנם חשובה ומעצימה, אך, לרובנו היא גם די כואבת .
משככי כאבים, מסונתזים במעבדה והם ליטרלי חומר כימי לא קל שאנחנו מכניסות לגוף שלנו בכדי לחוש תחושת הקלה – נגיד זה אחושקשוקה סם.

זוכרות את החבר'ה ממקודם? האחים הקנאיבונואידים, לאחרונה גילו כי הם מסייעים להקלה ברוב התסמינים הנפוצים של הוסת והתסמונת הקדם ווסתית ונחשו מה – זה צמח טבעי מאמא אדמה ולא רעל כימי שמסונתז במעבדה , 0-1 לקנאביס אם תשאלו אותי.

הקנאיבונואידים מסייעים בהרפיית שרירים מה שמקל על כאבי התכווצויות הרחם, הפגת כאבים עזים בינהם כאבי גב ושרירים ואף בהפגת כאבי ראש ומגרנות ואם כל זה לא קנה אתכן, הסי בי די עוזר לוויסות מצבי הרוח המשתנים המתרחשים לפני ובזמן הוסת.

לסיום,
אני מקווה שפתחתי לכם קצת את הראש בנושא, הרחבתי אופקים ונתתי עוד פרספקטיבה,
אולי זו היא הדרך ללגיליזציה,
העלאת מודעות אמיתית ועמוקה – מבוססת ידע ולא מוסתרת מאחורי סיסמאות,
בעצם, אולי אחת,
"קנאביס – לא רק לסטלנים"
עד הפעם הבאה,
המשך יום קסום
ושבוע מרנין

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *